loading...
دانلود مقاله , تحقیق , نمونه سوالات استخدامی
فایل بازار بازدید : 128 پنجشنبه 25 تیر 1394 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Experimental and Theoretical Analysis of Vacuum Circuit Breaker Prestrike Effect on a Transformer
عنوان فارسی مقاله: تحلیل تئوری و تجربی اثر پیش جرقه بریکر خلاء بر روی ترانسفورماتور
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کار ارائه شده در این مقاله ، بررسی اثر پیش جرقه (Prestrike) بریکر خلاء که در طی برقدار کردن ترانسفورماتور توزیع رخ می دهد است. یک مدار آزمایشی تجربی که شامل یک ترانسفورماتور تغذیه، یک بریکر خلاء (VCB) ، یک کابل و یک ترانسفورماتور آزمایش (ترانسفورماتور تست) است، ساخته می شود و پیش جرقه های VCB ، ثبت می شوند. ترانس تست ، یک پیش طرح و نمونه آزمایشی ترانس توزیع با نقاط اندازه گیری نصب شده در طول سیم پیچی های ترانس در هر فاز است. نوسانات ولتاژ در طول سیم پیچی ها و ترمینالهای ترانس اندازه گیری می شوند. ترانس با استفاده از پارامترهای  Lumped استخراج شده از معادلات تلگرافر به فرم گسسته مدلسازی می شود. نوسانات ولتاژ در طی سوئیچ زنی در حال بهره برداری، با و بدون یک کابل نصب شده بین VCB و ترانس ضبط و محاسبه می شود. ولتاژ های محاسبه شده مطابقت خوبی با ولتاژهای اندازه گیری شده را نشان می دهند. روش توصیف شده می تواند توسط سازندگان ترانس،  برای ارزیابی و تخمین زدن شکل موجهای ولتاژ در طی سوئیچ زنی یا صاعقه برای ارائه اطلاعات مفید جهت مطالعات هماهنگی عایقی و جهت بررسی اثرات رزونانس (تشدید) در سیم پیچی های ترانس، استفاده شود. 
1- مقدمه 
مشهور است که در طی کلیدزنی بارهای سنگین القایی نظیر ترانس ها و موتورها ، تحت شرایط خاصی، جرقه های مجدد چندتایی (multiple restrikes) در بریکر می تواند رخ دهد. جرقه های مجدد چندتایی ، اضافه ولتاژهای سریع می باشند که در طول کابل پیش می روند و به ترانس یا ترمینالهای موتور می رسند. به علت امپدانس های مختلف اضافه ولتاژ ها در ترمینال ها ، یک انعکاس (بازتاب) و جذب موج رخ می دهد. نوسانات ولتاژ که به سمت سیم پیچی ها پیش می روند بطور پیوسته بر روی موج های جدید اضافه ولتاژها قرار می گیرند. بنابراین، شکل موج های ولتاژ در طول سیم پیچی ترانس در یک بازه زمانی معین می تواند دامنه و نرخ افزایش خیلی متفاوتی داشته باشد. نوساناتشان شامل یک محدوده پهنای فرکانسی است که می تواند از یک کیلو هرتز تا چند مگا هرتز باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فایل بازار بازدید : 137 پنجشنبه 25 تیر 1394 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Effects of Single Phase ACDC Converter Drive on the Torque-Speed Characteristic of DC Motor
عنوان فارسی مقاله: اثرات درايو مبدل ای سی - دی سی تكفاز بر روي مشخصه گشتاور سرعت موتور با جریان مستقیم
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چكيده: اين مقاله، كنترل سرعت موتور DC با كنترل كردن ولتاژ اعمال شده به مدار آرميچر با استفاده از درايو مبدل AC/DC تكفاز در نرم افزار MATLAB/SIMULINK را توضيح مي دهد. يك مقايسه اي بين كاربرد مبدل نيمه تك فاز و مبدل كامل تك فاز ارائه مي شود.  مشخصه هاي گشتاور-سرعت براي مقادير مختلف زاويه آتش جهت تعيين اثراتش بر روي خطي بودن مشخصه، بدست مي آْيد.     
1- مقدمه
نرم افزار MATLAB با جعبه ابزارهايش مانند SIMULINK و  SimPowerSystems يكي از عممومي ترين پكيج هاي نرم افزاري مي باشد كه براي پشتيباني و بالا بردن آموزش ماشين هاي الكتريكي استفاده مي شود. روش هاي زيادي براي كنترل سرعت ماشين DC مانند كنترل ميدان، كنترل ولتاژ آرميچر و كنترل مقاومت آرميچر وجود دارد . در عمل، روش استفاده شده براي كنترل سرعت موتور DC ، روش كنترل ولتاژ آرميچر مي باشد. در اين روش ، يك ركتي فاير مبدل الكترونيك قدرت قابل كنترلر يا يك چاپر PWM موتور DC را تغذيه مي كند. بنابراين، مشخصه هاي گشتاور- سرعت غيرخطي در عملكرد موتور DC مشاهده مي شود. اين مقاله، يك مدل شبيه سازي يك روش كنترل سرعت موتور DC ارائه مي دهد كه در درايو مبدلهاي AC/DC نيمه تك فاز و كامل تك فاز براي كنترل ولتاژ اعمال شده به آرميچر استفاده مي شود.  مشخصه هاي گشتاور-سرعت براي مقادير مختلف زاويه آتش جهت تعيين اثراتش بر روي خطي بودن مشخصه، بدست مي آْيد.    

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فایل بازار بازدید : 55 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Dynamic Voltage Restorer Based on Load Condition
عنوان فارسی مقاله: بازیاب ديناميكي ولتاژ مبتنی بر وضعیت بار
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نگهدارنده (بازیاب) ديناميكي ولتاژ (DVR) مي تواند بهترين راه حل اقتصادي و فني در مقابل رفع افت ولتاژ sag،بوسيله تزريق ولتاژ به شكل توان ايجاد كند.عملكرد اين وسيله عمدتا تحت تاثير ماكزيمم بار قرار مي گيرد ودر نتيجه ضريب توان و ماكزيمم افت ولتاژراجبران مي كند.اين مقاله وابسته بودن منبع ذخيره انرژي DC و بار نصب شده را بيان مي كند.مدار قدرت  DVRارائه شده بسيار با صرفه مي باشد.
واژگان كليدي: ظرفيت خازن،انرژي ذخيره شده DC ، DVR،افت ولتاژ sag
1-مقدمه:
نگهداشتن ولتاژ تقريبا" سينوسي در فركانس 50/60هرتز را كيفيت توان مي گويند.افت ولتاژ sagدر زمان كوتاهي بوجود مي آيد و براي بررسي آن بايستي به اندازه و زمان آن توجه كرد.مدت زمان آن بين 5 سيكل تا يك دقيقه مي باشد.براي جلوگيري از وقفه حاصل از افت ولتاژsagدربارهاي حساس، در طرف منبع ابزارهاي  custom power بطور سري استفاده مي شود.  SSSC وDVR   دوتا ازابزارهايي هستند كه در حال حاضر بطور سري براي افت ولتاژ sagاستفاده مي شوند.اصول كار و عملكرد اين دو متفاوت است.بطوريكه SSSCيك ولتاژ متعادل را در حالت سري تزريق مي كند اما DVR ولتاژ نامتعادل را در فازهاي مختلف تزريق وجبران مي كند.DVR توان اكتيو خود را از منبع ذخيره انرژي DC تامين كرده ودرنتيجه توان راكتيو توليدي اش را به سيستم تزريق مي كند. DVR هم در طرف توزيع و هم در خط انتقال افت ولتاژ را جبران مي كند. DVR در شرايط نرمال(بدون افت ولتاژ sag)در مدstand by،بدون تلفات كار مي كند[1].در اين شرايط مي گوييم  DVRدر حالت ماندگار(steady state) است وهنگامي كه اختلالي در شبكه پيش مي آيد(شرايط غير نرمال)و ولتاژ منبع از مقدار نرمال تغيير مي كند،DVRبطور سري بين بار و منبع وصل مي شود[2].DVR  اساسا" تامين كننده اختلاف ولتاژsag(اختلاف بین ولتاژ قبل از افت و بعد از افت) در خط انتقال ونگه داشتن مقدار نرمال ولتاژدر طرف بار مي باشد.[3]

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فایل بازار بازدید : 87 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Direct Active and Reactive Power Regulation of DFIG Using Sliding-Mode Control Approach
عنوان فارسی مقاله: تنظیم توان راکتیو و اکتیومستقیم ژنراتوردوسو تغذیه با استفاده از روش کنترل مد لغزشی
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده : این مقاله یک روش کنترل مستقیم توان راکتیو و اکتیو (DPC) جدید ژنراتور القایی دوسو تغذیه  (DFIG) متصل به شبکه، که دریک نیروگاه بادی نصب شده است را ارائه نموده است . 
روش DPC پیشنهادی، ولتاژکنترل موردنیاز روتوررا با یک روش کنترل غیر خطی با مد لغزشی، بطورمستقیم محاسبه می کند به طوریکه خطاهای لحظه ای توان های راکتیور و اکتیوبدون تبدیل هرگونه مختصات سنکرون حذف می شوند. 
در نتیجه نیازی به حلقه  های کنترل جریان نبوده بنابراین با ساده شدن طراحی سیستم میزان عملکرد گذرا بهبود می یابد . فرکانس سوئیچ زنی مبدل ثابت با استفاده از مدولاسیون بردار فضایی بدست می آید بطوری که طراحی مبدل توان و فیلتر هارمونیک ac را ساده می کند .
دراین مقاله نتایچ شبیه سازی مربوط به شبکه ای است که متصل به ژنراتور دوسو تغذیه (DFIG) با ظرفیت 2MW  بوده، که با نتایج روش معمولی کنترل برداری ولتاژ و نتایج بدست آمده از جدول کنترل توان مستقیم ( DPC- LUT ) مقایسه می شوند .بنابراین DPC پیشنهادی ،همانند  DPC- LUT  میزان عملکرد گذرای  بهبود یافته را فراهم می کند. و دیگری اینکه مثل روش کنترل بردار ((VC هارمونیک حالت دائم را در همان سطح نگه می دارد . 
کلمات کلیدی : فرکانس کلیدزنی و سوئیچ زنی ثابت ، کنترل توان مستقیم (DPC) ، ژنراتورهای القایی دو سوتغذیه (DFGs) ، کنترل مد لغزش (SMC) ، نیروگاه بادی . 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 337
  • بازدید ماه : 1,269
  • بازدید سال : 5,951
  • بازدید کلی : 37,280